Studiecirkel Vi och Klimatet

ANMÄL DIG TILL STUDIECIRKELN VI OCH KLIMATET!

Vi utgår från Johannes Widlunds bok
”God jord och ett hållbart liv”

med start 17/1 -22 kl 19.00-20.30 och ytterligare sex måndagar samma tid

Han tar på ett inspirerande , positivt och praktiskt sätt upp vad bibeln och modern forskning säger om miljöfrågorna. Hur kan privatpersoner,församlingar och den världsvida kyrkan göra skillnad i denna mänsklighetens största utmaning  ?

”En lättläst och engagerande bok,full av kunskap,visioner,hopp och praktiska uppslag i församlingarnas kamp för Guds skapelse” säger kände biologen och författaren Stefan Edman

Johannes Widlund har en fil.kand i Freds-och utvecklingsstudier från Uppsala Universitet och en Master Degree i Environmental Communication and Management från SLU Sveriges Lantbruksuniversitet.

För mer info googla Johannes Widlund-miljörådgivare-PMU interlife/LinkedIn

Vi är inga experter men hjälps åt att lära oss mer och låta kunskapen påverka våra liv.

För att hinna få hem material behöver anmälan ske senast 20/12 till Eva Rönnebratt. Efter det datumet kan det vara så man inte hinner få boken innan studiecirkeln börjar.

mob 0730538232  el eva.ronnebratt@gmail.com

jan 17 2022