Den ekumeniska böneveckan

Från ekumeniska böneveckans avslutningsgudstjänst i S:t Eskilskyrkan. Till höger det kors som byggdes med byggstenar från muren ovan.

Den Ekumeniska böneveckan i Eskilstuna avslutades på söndag 22/1 med en ekumenisk gudstjänst i S:t Eskilskyrkan. Veckans program liksom avslutningsgudstjänstens var föreslagna av kyrkan i Berlin/Tyskland som fick inspiration från Berlinmuren.

En mur byggdes under gudstjänsten som en bild av alla murar som vi människor bygger och som skiljer oss från Gud och från varandra. Men den muren plockades ned och förvandlades till ett kors som försonar oss med Gud och med varandra.

Temat blev: Kristi kärlek lämnar oss inget val (2 Kor. 5:14). Medverkade pastorer och representanter från olika kyrkor. Pingstpastor Carl-Vilhelm Hasselgren predikade och talade om Bibeln, världens mest lästa bok. Det var ju Bibelns dag och avslutning på Bibelsutställning på Stadsbiblioteket.

Kvällen avslutades med ett fika i församlingsvåningen!