Corona Anpassad Julstuga

I år kommer vi, pga Coronapandemin, att ha en minivariant av Julstugan .

Det kommer att finnas ett brödbord med julkakor, bullar, lussekatter, matbröd m m till försäljning som vi brukar ha. Det kommer också att finnas kransar att hänga på dörren och andra julprydnader till försäljning. Vi kommer inte att ha några lotterier i år.

Den kommer att pågå efter gudstjänsten första, andra, tredje och fjärde advent från kl 12:15 i församlingsvåningen.

Detta brukar vara en av församlingens större evenemang och inkomstkällor under året. Ni kan bidra genom att:

1.       baka bröd eller att göra kransar m m till försäljningen

2.       hjälpa till med försäljningen, antingen genom att stå vid brödbordet eller vara kurir åt andra som inte kan komma till kyrkan

3.       köpa det som andra har gjort efter någon av gudstjänsterna

4.       skicka in en summa pengar som ni hade tänkt spendera på Julstugan, märk gåvan med Julstugan. (Plusgiro 33 62 29 – 0  , Bankgiro 387-1951,  Swishnummer: 123 091 54 13)

Kan ni bidar med bröd, kransar etc så får man gärnalämna in det i förväg.

Alla som bakar något, kan lägga det i frysen i Hobbyrummet (i källaren) eller tar med det till kyrkan samma dag som försäljningen äger rum. Frysen kommer att vara påslagen fr.o.m. 25/11. Innehållsmärk. Prismärk också gärna, däremot har vi valt att ha enhetspris på lussebullar och vetebullar (5 kr/st).

Alla som bidrar med andra saker, t ex kransar, lägger dem i kyrkans förråd som finns i vita huset, eller tar med samma dag som försäljningen äger rum.

Om du har frågor kontakta gärna Anso Nydén på: 070-651 30 85, anso.nyden@telia.com