Välkomna glada änglar!

S:t Eskilskyrkan har med stor glädje att fått välkomna fem konfirmander som blev kallade ”Jubileumskonfirmander – Glada änglar”, under en högtidsgudstjänst i fullsatt kyrka på Pingstdagen den 15 maj 2016. Under två terminer har undervisningen hållits på söndagarna eftermiddag, med utflykt och besök i andra kyrkor.

På Bodaborg i Karlskoga blev det upptaktshelg. Genom besöket i fyra kristna kyrkor och en moské i Uppsala fick konfirmanderna se hur lika och/eller olika det kan bli även om vi talar om och tror på en och samma Gud. Lägret på Hjortenbergskyrkans sommarhem (utanför Nyköping) blev lyckat med ett så fint väder att konfirmanderna fick göra, utom själva läsningen, massa roliga saker (tillverka masker, paddla, spela fotboll, kort, rubix kub, mm.).

Namn på konfirmanderna är Samuel Eriksson, Magdalena Björk, Johan Torstensson, Noel Stephen Jimmy Lemi och Danait Teamuzghi. Huvudledare var Josef Nsumbu och Adhanom Mosazghi. Som gästföreläsare fick de Maria Skaghammar och en representant från Fonus begravningsbyrå. Fieruz Naomie Samuel, Ellen Eriksson och Nils Lindholm fick ibland vara med som gamla konfirmander. På lägret fick hela familjen Nsumbu hjälpa till och Gun Björk ansvarade för köket. På lördag den 14 maj på eftermiddag döptes Samuel Eriksson och Noel Stephen fick bekräfta sitt dop. På söndag välkomnades hela gruppen som nya medlemmar i församlingen.

Hela församlingen tackar Gud för våra ungdomar, vårt hopp och vår framtid!

Josef Nsumbu