Tack!

Kärap2 systrar och bröder i Kristus!

Nåd från vår Herre Jesus Kristus, kärlek från Gud och gemenskap från den Helige Anden åt er alla!” (2 Kor. 13:13).

Det var inte länge sedan jag skickade en påskhälsning till er, men jag kan inte låta bli att skriva en gång till. Hoppas att ni alla på nytt har fått uppleva en välsignad påskhelg.

Den här gången vill jag tacka hela S:t Eskilskyrkan och alla vänner för det fantastiska arbete som ni har nedlagt i samband med det stora besöket av våra vänner och syskon från Kongokyrkan i Paris. Många av er har fått öppna sina hem för att ta emot dem, andra kunde låna ut sina madrasser och/eller sängtillbehör. En stor skara frivilliga tog sig tid, under missionsutskottets samordning, för att bjuda på god mat, medan många andra blev engagerade för att fixa det tekniska, förbereda salar, skjutsa folk hit och dit, mm. Jag kan inte glömma bort dem som böjde sina knän för att be för hela besöket och inte minst alla dem som kunde komma och dela gemenskapen med våra gäster på påskafton och/eller på påskdagen.

Det blev lite för mycket, skulle man kunna säga, för en ”liten” (ursäkta, lagom) församling. Men alla visade en så stor glädje att allting blev lyckat under Guds ledning. Det tackar jag först Herren för och jag tackar er alla för en fin insats hela helgen till Guds ära!

Jag skulle vilja låna Paulus ord och säga er: ”Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft. Men ni skall ha tack för att ni ville bistå mig i mitt svåra läge!” (Fil. 4:13–14).

Josef Nsumbu
Pastor i S:t Eskilskyrkans församling