Välkommen till firande av 1:a Advent

advent1_119309390Nu börjar det nya kyrkoåret med 1:a Advent. Välkommen till S:t Eskilskyrkan på lördag den 28 november (11.00 – 14.00) för årets julstuga. Här får du handla hembakat bröd, godis, böcker mm. Du kan vinna intressanta pris med vår lotteri. Det blir servering och våra barn, under ledning av vår församlingsmusiker, Gry Kaijankoski, bjuder på ett fint musikpass.
På söndag öppnar S:t Eskilskyrkan sina portar för alla dem som vill vara med och fira en fridfull gudstjänst under temat “Ett nådens år”. Församlingen välkomnar sina nya konfirmander. Corazon med musiker bjuder på adventssånger, Pastor Josef Nsumbu predikar och vi ber för världen och för varandra. Vi avslutar med en smaklig kyrkfika som veckogrupp 2 serverar.
Välkommen