Bibelhelg med temat Medmänsklighet

20151121_164432
Linda Joelsson

Bibelhelgen har satt punkt på kyrkoåret i S:t Eskilskyrkan. Linda Joelsson talade i lördags om Mångfald och Enfald hos Paulus och det blev en riktig levande undervisning. En extremist (Paulus) mot den kristna kyrkan blev Jesu vittne och alla folks missionär. På domsöndagen predikade hon om Medmänsklighet, ett tema som blev mycket talande för dagens situation. Jesus säger: “Jag var hungrig  och ni gav mig inget att äta, jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. “Det gäller att ta hand om varandra, se på varandra med kärlek.